Oppsett 24sevenoffice

Integrasjon mot regnskapssystemet 24sevenoffice er en tilleggsmodul i nettbutikken.

Funksjoner

Det anbefaler at du kun bruker én av funksjonene nevnt under («Synkronisere lagebeholdning» eller «Fakturere») for å unngå av lagerbeholdningen reduseres dobbelt.

Synkronisere lagerbeholdning

Modulen kan synkronisere lagerbeholdningen i nettbutikken med lagerbeholdningen i 24sevenoffice.

Varenummer: Vi bruker varenummer for å identifisere varer, så det er viktig at varenummerene i 24SO og nettbutikken er identiske.

Alternativ 1: Fungerer slik at ved mottak av ordre i butikken, reduseres bestilt antall i 24sevenoffice. For å aktivere dette, hukk av for «Trekk fra lager».
Alternativ 2: Fungerer slik at vi én gang per time sjekker hva lagerstatus er i 24SO, og overfører denne til nettbutikken. For å aktivere dette, hukk av for «Oppdater lagerstatus fra 24Sevenoffice».
Alternativene lar seg kombinere.

Hoveddatabase: Om du aktiverer alternativ 2, benyttes 24sevenoffice-databasen som «hoveddatabase». Altså er det her du legger inn nye vareleveringer osv. Om alternativ 2 ikke er aktivert må alle vareleveringer registreres i nettbutikken.

Fakturere

Modulen kan overføre ordre for fakturering. For å aktivere dette, hukk av for «overfør faktura». For å bruke funksjonen går du til «Salg» -> «Bestillinger». Der har du nå fått en knapp «Overfør bestillinger til 24SevenOffice». Ved å klikke på denne overfører vi alle ordre med gitt ordrestatus. I parentes vil det vises antall ordre som vil bli overført.

Finn modulen

  1. Gå til «Utvidelser» -> «Moduler»
  2. Klikk på «Eksport til regnskap: 24SevenOffice»

Oppsett

Status

Velg om modulen skal være aktivert eller ikke

E-mail

Ditt brukernavn hos 24sevenoffice

Passord

Ditt passord hos 24sevenoffice

Test forbindelse: Fyll inn alle feltene, lagre, og gå tilbake til modulen. Klikk «Logg inn» for å sjekke at vi får logget inn på din konto med informasjonen du har oppgitt.

APP-ID

Din app-ID hos 24sevenoffice. Har du ikke app-ID, er dette noe du må få av 24sevenoffice.

Tips: Din data er sikker hos oss, men du kan be 24SO opprette en egen bruker for denne integrasjonen. Da kan du begrense denne brukerens tilgang til innsyn i systemet.

Opprett produkt

Hukk av om du vil at nettbutikken skal opprette produkter automatisk i 24SO, om det ikke finnes fra før. Systemet bruker varenummer for å identifisere om produktet finnes.

Kategori for nye produkter

Hvis du har hukket av på «Opprett produkt»: Hvilken kategori skal vi plassere de nye produktene i? Du kan senere manuelt sortere dem i 24SO (Eks: «Nye produktet fra nettbutikken»)

Minimum lagerbeholdning

Hvis du har hukket av på «Opprett produkt»: Hva skal vi sette som minimum lagerbeholdning i 24sevenoffice? Hvis du ikke kjenner denne funksjonen, sett til 0.

Trekk fra lager

Vil du at nettbutikken skal trekke fra lagerbeholdningen i 24sevenoffice automatisk når det kommer inn bestillinger? Ikke hukk av om du bruker «Overfør faktura».

Overfør faktura

Vil du at nettbutikken skal overføre bestillinger til 24sevenoffice for regnskapsførsel? I så fall hukker du av her. Du må da ikke hukke av på «trekk fra lager», da det til slutt kan ende opp med at 24sevenoffice trekker dobbelt fra lagerbeholdningen i 24sevenoffice.

Tips: Å overføre faktura til 24sevenoffice er en kostbar form for bilagsføring om du faktisk ikke skal utstede faktura. Tar du betalt med kort, er det rimeligere å lage «kassaoppgjør» én gang per måned.

Status som skal overføres

Ordre med gitt ordrestatus vil bli overført til 24SO.

Status etter overførsel

Ordre overført til 24SO vil bli gitt denne ordrestatusen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *